ציוני אבל... לשנות את התקווה ישראל = אפרטהייד  פוגע בכלכלה נגד חוק השבות קורא למרי אזרחי נגד התיישבות מניף דגל אשף

ציוני אבל...

לשנות את התקווה ישראל = אפרטהייד  פוגע בכלכלה נגד חוק השבות קורא למרי אזרחי נגד התיישבות מניף דגל אשף

יש לכם "ציוני אבל" מקורי במיוחד?

שלחו לנו אותו!

שאלות נפוצות

“ציוני אבל” הוא מי שמסיבות מסויימות אינו מסוגל לוותר על התואר “ציוני”, אבל… אבל הוא לא רוצה שיחשבו שהוא מיושן. או חלילה, גזען. אז לציונות שלו יש הסתייגויות ואותיות קטנות. למשל, הוא ציוני אבל תומך בהחלפת ההמנון, כי “נפש יהודי הומיה” זו קצת גזענות. הוא ציוני, אבל הוא מעוניין לוותר על שטחי מולדת כי גם לפלסטינים מגיע ובכלל, הוא לא רוצה להיות חלק מה”כיבוש”. הוא ציוני אבל לא כמו האלה, הרצל, ז’בוטינסקי וטרומפלדור, שחשבו שהעם היהודי צריך לכבוש לעצמו מדינת לאום שתהיה עבורו בית יהודי. הוא “ציוני, אבל”.

“ציוני על” הוא מי שמבין שהפתרון היחיד לשאלת העם היהודי הוא בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. זה ככה פשוט. הוא יודע שהארץ הזו היא שלו מתוקף זכותו ההיסטורית, הוא יודע שהבעיה היהודית עדיין קיימת, שהאנטישמיות משגשגת ולכן גם הפיתרון הציוני בעינו עומד – בדיוק כפי שהיה במי הרצל, ז’בוטינסקי ובן-גוריון.

לא. משום שהציונות היא פתרון הוליסטי, כלומר מעניקה פתרון מקיף, לבעיית היהודים. זה Take it or leave it. למשל, אם אדם סבור שהוא יכול להחזיק בפתרון הציוני אך בו בזמן לקיים את ישראל כ”מדינת כל אזרחיה” הרי שהדבר בלתי אפשרי, משום שהגדרתה הציונית של מדינת ישראל היא בית לאומי לעם היהודי, כלומר מדינת לאום יהודית – ולכן לא תוכל לאפשר שאיפות לאומיות מחוץ לאלו של הלאום היהודי. גם ויתור לעם אחר על שטחי מדינה, במיוחד כאלו שהויתור עליהם יסכן את הבית הלאומי היהודי, סותרים במהותם את הציונות וכן הלאה.

אנחנו לא קובעים. מי שקבע הם הרצל, פינסקר, בוגרשוב, ז’בוטינסקי, בן גוריון, ועוד הרבה שמות של רחובות בערים ברחבי הארץ. איש מהם לא חשב להוריד מרשימת המשימות של הציונות את ההתיישבות, את העליה, את ההגנה על המולדת, את החינוך לציונות, ואת כיבוש הארץ. כן, כיבוש הארץ. איש מהם לא חשב לשנות את ההמנון ואת הדגל, או חרט על דגלו להקים עם אחר ולתת לו את מולדתו ההיסטורית של העם היהודי. אנחנו רק מחזירים אותך לעמוד מול רשימת היעדים המקורית ולתת לך להחליט אם אתה עדיין עומד בה.

ברוכים הבאים לעולם הצדק. האם אתם סבורים שהצדק הוא המנחה את מתנגדי הציונות? הרשו לנו לגלות לכם שלא. למתנגדי הציונות יש מניעים רבים וכולם, תאמינו או לא, מבוססי אנטישמיות. בימי קדם, כשהדת שיחקה תפקיד, היתה האנטישמיות דתית. עם עליית המדע, עברה האנטישמיות ל”תיאורית גזע”. כיום שהעולם מדבר על “צדק”, מתרכזים מאמצי האנטישמיות ב”ביקורת על ישראל”. ישראל היא מדינת אפרטהייד קולוניאליסטית וככזו רחוקה מן הצדק. כך שכלל הדיון על הצדק מקורו בחטא ואין לעוסקים בו שום עניין בפתרון של צדק – ודאי שלא לערבים התובעים את כלל שטחה של מדינת ישראל בדרך זו או אחרת.

לצד האמונה השלמה של “ציוני העל” בצדקת דרכו, הוא מסוגל להסתכל בצורה פרגמטית על האתגרים ועל המורכבויות אתם מתמודדים עם ומדינת ישראל, כולל על הסכסוך הישראלי – פלשתיני. הגישה שלו לפתרון אינה מחייבת את נטישת ערכיו, גם לא את ההתכחשות ללאום שלו. בסדר העדיפויות של ציוני העל נמצאת קודם כל המחוייבות לביטחון ארצו ולהמשך מורשתו ורק אחר כך לפתרון ולפשרה עם שכניו – בדיוק כפי שהתקיים בהסכמי אברהם ובהסכמים אחרים. “ציוני על” אמיתי קודם כל אוהב את עם ישראל, מסורת ישראל ומדינת ישראל. גם אם יש לו ביקורת עליהם – היא נעשית מבסיס אוהב ואוהד ולא מתוך שנאה עצמית והתבטלות.

לא על עקרונות הציונות, משום שמדובר במדרון חלקלק. בגלל שגרעין המאבק הוא על צדקת הדרך, ברגע שנוצר ולו סדק קטן, כלל הרעיון השלם כולו מתפורר. לא לחינם ניתן לפגוש רבים שהתחילו בויתור על עניינים לכאורה קטנים, סמלים למשל. במקרים הללו ניתן לראות היכן מתחילים וחזקה, כפי שנוכחנו, שהעסק יתפורר בהמשך ויגיע מהר מאוד לפוסט ציונות ולשנאת ישראל.

מרצ'נדייז ציוני על!

כרית על
לחץ כאן
ספל ציוני על
לחץ כאן
חולצת ציוני על
לחץ כאן
Previous slide
Next slide

"ציוני על" או "ציוני אבל..."?

אתה ציוני על או ציוני אבל..?

אם אנו חפצי חיים, זו השאלה החשובה ביותר שעליה עלינו לענות.

נשמע מוגזם?

ממש, אבל ממש לא.

זו אולי המשימה החשובה ביותר העומדת בפני העם היהודי כיום.

המאבק הקשה שמתחולל מול אויבנו ובעיקר בתוכנו אינו מאבק פיזי בו אנו נהנים מעליונות צבאית טכנולוגית ומודיעינית.

גם אויבנו יודעים זאת היטב. הם חשו על בשרם את אותן הפעמים בהן ניסו להשמידנו בכח הנשק. לא רק שלא עלה בידם, הם נחלו תבוסות נוראות. אז הם עברו לשדה קרב אחר, לקעקוע הגורם המרכזי העומד בבסיס עוצמתנו: האמונה בצדקת דרכנו.

המאבק הרעיוני, אותו מאבק על צדקת הדרך, הוא זה שמנהלים אויבנו באמצעות טענות דוגמת “אתם עם כובש”, אימפריליסטים הגוזלים לכאורה מהפלסטינים את מדינתם ההיסטורית. מדינת אפרטהייד. ועוד כהנה וכהנה טענות התופסות מקום גדל והולך, בעיקר בתוכנו, בשיח שמטרתו דה לגיטמציה למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.


זכור לי כרל״ש רמטכ״ל של רא״ל מיל׳ משה בוגי יעלון את סבב הפרידות שם העניק הרמטכ״ל ליחידות תמונה ובתוכה שירו הנבואי של נתן אלתרמן “אז אמר השטן”

 

אז אמר השטן:

הנצור הזה איך אוכל לו.

איתו האומץ וכשרון המעשה

וכלי מלחמה ותושיה עצה לו.

ואמר: לא אטול את כוחו

ולא רסן אשים ומתג

ולא מורך אביא בתוכו,

ולא ידיו ארפה כמיקדם,

רק זאת אעשה: אכהה מוחו

ושכח שאיתו הצדק .

_ _ _

כך דיבר השטן וכמו

חוורו שמים מאימה

בראותם אותו בקומו

לבצע המזימה.

 

 

 

יכולתו הכמעט נבואית של אלתרמן ז״ל לזהות את שדה הקרב הקשה ביותר שבפניו יעמוד העם היהודי, היא לא פחות ממדהימה. נבואה זו עוררה אצלי שאלה עמוקה באשר לשאלה: מהו באמת המרכיב המשמעותי ביותר בביטחון הלאומי של אומה.

בדברי ימי העולם, דבר ידוע הוא שהכוח החזק ביקום הוא כוח הרצון. כשרצינו, לא היה כוח שיעצור את העם היהודי מלהקים מדינה. כנגד כל הסיכויים. איזה כוח רצון היה צריך הרצל בשביל ליזום מדינה יהודית במציאות בלתי אפשרית של שלטון עותומני בארץ ישראל, אלפי שנים של גלות ואנטישמיות משתוללת.

אך מה מייצר את אותו כוח רצון? מהו הדלק שמניע כוח אינסופי זה? התשובה היא האמונה המוחלטת  בצדקת הדרך. כשהאמונה הזו מתחילה להיסדק גם כוח הרצון נסדק ובהיעדר השניים שום כוח פיזיקלי, טנק מטוס או 8200 אינו יכול להושיענו. הבנה זו היא בדיוק מה שמסביר את הפער הבלתי נתפס בין העוצמות הפיזיות שלנו לבין הרפיסות הרוחנית בה אנו שרויים. מציאות המקרינה יום יום על כל העולם היהודי ועל מדינת ישראל שסובלת קשות מהיעדר, משילות, ריבונות, ביטחון אישי וסולידריות חברתית.

 הפתרון הוא אחד ואין בלתו. תהיו “ציונים על” ולא “ציונים אבל.. .”

האמינו בצדקת דרכנו המוחלטת. אין הדבר עומד בסתירה לשאיפה לחתור ל סדרות או פתרונות. זו אינה סמנטיקה, זו המהות.

כשאתה או את אומרים “אני ציוני אבל… נגד כיבוש” (של ערש אבותינו), או “ציוני אבל… עלייה זה פאסה”, “ציוני אבל צריך לשנות את ההמנון”, “ציוני אבל בעד למסור שטחי מולדת לאויב” אתה לא ציוני. מוע? משום  שבכך אתה מרסק את הבסיס, את האמונה בצדקת הדרך, את כוח הרצון ואת השלם שהוא בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל.

זה אינו דיון פילוסופי. התפיסה הציונית היא הוליסטית, מעניקה פתרון כולל לבעיה כללית שלא רק שלא נעלמה, אלא החמירה מאז ימי הרצל. כל ספק, כל מצמוץ, כל סדק בנחישות ובאמונה שלנו, יגרום לקריסת הבית כולו.

בימינו עם ישראל הולך ומתפרק לגורמים בגלל הספקות והדמורליזציה שזורעים בנו ללא הרף אויבנו יחד עם גורמים פנימיים ומשקיעים בכך משאבי עתק. מדינות, קרנות זרות, ארגונים, כולם מושקעים במאמץ מתמיד ועצום להרחיב את סדקי ה”ציוני אבל” הללו.

 בעוד אויבנו מציגים את ״האמת״ המאד פשוטה שלהם ובה פלסטין תשוחרר מהנהר (הירדן) לים (התיכון).  מה תשובתנו? ״תראו זה לא בדיוק ככה, אנחנו עם כובש, ברוב ארץ ישראל אבל בתל אביב אנחנו לא״ . השאלה הפלסטינית מיד תהיה ומה עם הנכבה? מה עם הכיבוש של 48? ומה עם הכיבוש של הבילויים ב 1882? היכן עובר הגבול של האויב שניצב מולנו?

בים.

הדורות הקודמים ידעו מה מטרתם ומדוע הם פה. זו הסיבה בגינה הצליחו במפעל האדיר והלא יאומן של הקמת מדינה, נצחן במלחמות, התיישבות והישגים חסרי תקדים בהיסטוריה של עמי העולם.

עכשיו תחליטו. האם אתם “ציוני על” או “ציונים אבל…”?